Strony

wtorek, 4 września 2012

Pasamoniczka

Podobno są tacy, którzy czekają aż coś wreszcie napiszę. Co więcej, nie jest to tylko jedna osoba ;)

Całkiem dużo udało mi się ostatnio zrobić, a nadmiar zajęć wcale mnie nie przytłoczył. Jestem wręcz prze szczęśliwa, że mam dużo pracy - ale to zapewne przez efekty.

Mogę się bezczelnie i nieskromnie pochwalić, że ruszyłam z działalnością gospodarczą. Od początku sierpnia działa firma Pasamoniczka. Zajmuje się tym co kocham, czyli tkactwem. To takie nietradycyjne, ponieważ w naszej kulturze oczywiste jest, że pracą człowiek powinien się umęczyć, całe życie być cierpiętnikiem, by na emeryturze móc napawać się zgorzknieniem ;) Ale po co ja to w ogóle piszę? Wiadomo, że z prawdziwej pasji powstają cudowne efekty - tradycyjne w mojej pracy jest tkactwo i wszystkie powiązane z nim praktyki rzemieślnicze. No i może jeszcze szacunek do twórców, którym nie dorównuję, ale mogę brać za wzór.

Pasamoniczka to nie tylko pasja ale konkretne działania, takie jak produkcja krajek i innych historycznych przedmiotów tekstylnych. Organizuję i prowadzę pokazy rzemiosła oraz warsztaty i spotkania tkackie.

Szczerze mówiąc, niewiele się zmieniło, ponieważ tkactwem zajmuję się już kilka lat i zdobyłam całkiem spore doświadczenie. Wpis do CEIDG to formalne potwierdzenie moich kwalifikacji i w sumie... spełnienie marzeń - no może części z nich.

Już wiem, że nie osiągnę mojego celu "1,2,3" w tym roku, ale mnie to nie martwi. Stan jest i tak całkiem niezły:
176 m krajki
45:18 czasu jazdy
656 km dystansu

6 komentarzy:

  1. Będę pierwsza gratulować :):) i trzymać kciuki :)
    Mam nadzieję że też mi się uda :) i ruszę od nowego roku :). Ale i tak jest dobrze bo zmieniłam na pracę, która rozwija moje umiejętności i daje mi satysfakcję :) Ha! cieszę się że idę do pracy i w niedzielę wieczorem czekam poniedziałku :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Asiu Gratuluję i trzymam kciuki.Mam nadzieję że dalsza część Twej działalności zawsze będzie tak twórcza i pełna pasji.Życzę udanych pomysłów,projektów oraz wiele satysfakcji.Buziaki dla Ciebie!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Czesc Asia! I moje Gratulacje do otwarcia twojej dzialanosci! Jak ktos robi cos z pasji, to napewno sie nie zawiedzie! Zycze duzo pracy:D - takiej milej! Powiedz, jak ty robisz osnowe na 176m?? :D.
    Pozdrowionka od Jadwigi!

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratulacje! Niech Ci się wena nigdy nie kończy a biurokracja trzyma względnie z dala :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za te wszystkie gratulacje.

    Ivo - żebyś jak najdłużej cieszyła się tym stanem oczekiwania na pójście do pracy.

    Odnośnie długiej osnowy - 176 metrów robi się na raty :D Nawet mimo mojej wielkiej pasji tkanie jednej rzeczy nudzi mi się po około 15 metrach.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dołączam się do gratulacji. Mam nadzieję, że nasz Zapiecek "zatrudni" Cię na warsztatach krajkowych.

    OdpowiedzUsuń